דלגו לתוכן
רוכשים KUNI ונהנים מ-14 יום ללא התחייבות ומשלוח חינם
הקשר בין ניחוחות למצב הרוח

הקשר בין ניחוחות למצב הרוח

Kuni

דור אלפא ודור Z, או “זדים”, הם הצעירים ביותר בין קבוצות הקונים המודרניות, והם כבר צברו תשומת לב משמעותית מהתעשייה הגלובלית. הם נולדו בתוך העידן הדיגיטלי וגדלו עם הטכנולוגיה באופן שאף דור לפניהם לא חווה. זה השפיע על רבדים רבים של חייהם, כולל את האופן בו הם חווים וקונים פריטים שונים, כמו ניחוחות.

כשמדובר בבחירת בשמים או מוצרים המפיצים ריח כגון Kuni מפיץ ריח חכם, דור אלפא ודור ה-Z מחפשים חוויות שמעבר לניחוח עצמו. הם רוצים שהבחירה שלהם תשקף את המצב הרוח האישי שלהם, תוך שהיא מספקת הצהרה על זהותם וערכיהם. הם לא רק רוצים לריח טוב, הם רוצים להרגיש במיוחד וייחודי בעזרת הבחירה שלהם בניחוח.

ה”זדים” מחפשים ניחוחות המיוצרים באופן אתי וסביבתי, עם דגש על רכיבים טבעיים ואורגניים. הם נמשכים למותגים שיש להם סיפורים מעניינים, ומעדיפים מוצרים שמספרים משהו על העולם או על הקהילה ממנה הם מגיעים. כמו כן, הם נוטים להפנות תשומת לב לחבילות מעוצבות ומותאמות אישית, שמסייעות להם לבטא את עצמם באופן יצירתי.

מבחינת שיווק, החברות צריכות להתאים את עצמן לדרישות ולאופי הייחודי של הדור הזה, משום שהם לא נשבים לכל פרסום קונבנציונלי. הם מחפשים חוויות אותנטיות, שיווק שקוף ומותגים שלא רק מוכרים מוצר, אלא גם תומכים בערכים שהם מאמינים בהם. מדובר בהעדפה של סגנון חיים ולא רק ברכישת מוצר.

בסופו של דבר, דור אלפא ודור Z מחפשים ניחוחות שמדברים אליהם ברמה רגשית ואישית. הם רוצים להרגיש כי הבחירות שלהם בניחוחות משקפות יותר מאשר רק את הרצון להיראות או להריח טוב – הם רוצים שהניחוח יתרום לספור את סיפורם, להביע את מי שהם ולהצביע על איך שהם רואים את העולם.

דור אלפא ודור Z- הבנת הצרכנים

דור אלפא ודור ה-Z נחשבים לחלוצים בתחום הצרכנות של ניחוחות, כאשר נתונים מראים שהם מובילים בשימוש בבשמים ומוצרים ריחניים. לאור העובדה שצרכנים בגילאי 13 עד 26 מדורגים במקום הגבוה ביותר בשימוש בניחוח, כפי שנאמר על ידי לריסה ג’נסן ל-National Post, חשוב להבחין במגמות ובהעדפות הקנייתיות של קבוצת הצרכנים הזו.

אחת מהמגמות הבולטות היא הרכישה החוזרת והנשנית של מוצרי ניחוח. לפי ג’נסן, קונים מדור Z קונים לעצמם ריח חדש כמה פעמים בשנה, כאשר 80% מהם מדווחים שהריח חשוב לשיפור מצב הרוח. הדבר מלמד על חשיבות של בשמים ומוצרי ניחוח בחיי היומיום שלהם, לא רק כחלק מהפרזנטציה החיצונית, אלא כאמצעי להעצמה רגשית ולתחושת טוב-לב.

הסטטיסטיקות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית לפני מגפת הקורונה חושפות את המאבקים הרגשיים של דור ה-Z, עם תחושות דיכאון וחוסר אנרגיה השוררים בקרב מרבית הנשאלים. הקנייה של מוצרי ניחוח עשויה להוות תגובה או פתרון למצבים אלו, כאשר הניחוח משמש ככלי לשיפור מצב הרוח ולהקלה על הלחץ היומיומי.

שינויים בדפוסי הקנייה של צעירים אלו כוללים גם את העדפתם על ניחוחות עדינים יותר ובמחירים נמוכים יותר, שיכולים להתאים למצב הרוח היומיומי ולשנות בהתאם. דו”ח מומחה המסחר של DTC ESW מספטמבר 2023 מציין כי בניגוד לדורות הקודמים, דור Z נוטה לא להתחייב לניחוח אחד, אלא הוא בוחר ניחוחות שונים בהתאם להרגשה הספציפית שלהם בכל יום נתון. זו מגמה שתומכת בעליית הביקוש לניחוחות שניתן לשלב ולהתאים, מה שמאפשר הבעה רגשית גמישה ומשתנה.

קיבוצי הגיל של דור אלפא ודור Z מראים גם עלייה בשימוש בניחוח בארה”ב, לפי דיווח של Circana לשנת 2023, ותהליך זה ממשיך להתפתח. עם צעירים שמשתמשים בניחוח לפחות שלוש פעמים בשבוע, הם מעבירים מסר של תדירות וחשיבות גבוהה יותר לשימוש בניחוח מאשר בדורות הקודמים.

הנתונים משקפים תמונה של דור המשתמש בניחוחות כחלק בלתי נפרד מחיי היומיום, עם רכישות מגוונות שמצביעות על הרצון לבטא את עצמם דרך מגוון ריחות שמשקפים את מצבי הרוח והרגשות שלהם בכל רגע נתון.

קונים צעירים יותר נשענים על ניחוח יוקרתי

הצרכנים הצעירים כיום מציגים נטייה מובהקת לרכוש ניחוחות מהקטגוריה היוקרתית, תופעה שהביאה לצמיחה ניכרת בתחום זה בשוק היופי האמריקאי. לפי נתוני Circana, הניחוח היוקרתי נתן הצגה מרשימה בשנת 2023 עם עלייה של כ-12% במכירות, בעוד שהמסה רק צמחה בכ-4%. המספרים הללו מעידים על כך שלניחוח היוקרתי יש מעמד וחשיבות רבה בעיני הצרכנים הצעירים יותר, והם מוכנים להשקיע בו יותר מזמנם ומכספם.

על פי נתונים שפורסמו על ידי NielsenIQ, מוצרי הניחוח היוקרתיים המובילים כוללים או דה פרפיום וערכות ריח, המחזקים את העובדה שהצרכנים מקדישים תשומת לב לאיכות וערך המוצרים שהם רוכשים. ריכוזים גבוהים יותר של ניחוח כגון או דה פרפיום ופרפיום הפכו למבוקשים יותר וזכו לשלוש נקודות נתח בשוק ב-2023, מה שמעיד על שינוי בהעדפות הצרכנים לטובת מוצרים איכותיים יותר שמתמקדים באיכות הניחוח ובחוויה המתמשכת והעמוקה שהם מספקים.

המחקר שפורסם על ידי Jacquelyn Wenskus מ-Circana במארס 2024 מגלה כי מעל ל-80% מהכנסות שוק הבשמים היוקרתיים בארה”ב מגיעות ממותגי ריח מעצבים ומותגי ריח מלאכותיים, שנהנו משיעורי צמיחה דו-ספרתיים בשנת 2023. בנוסף, נמצא כי שבעה מתוך עשרה צרכני ריח מוכנים לשלם יותר כסף עבור ריכוזים גבוהים יותר של ניחוח, אשר מספקים חוויה חזקה יותר ועמידה לאורך זמן.

הדפוס הזה מלמד על שינוי בהתנהגות הצרכנית של הצעירים, שבו הם נוטים להעריך יותר מוצרים עם איכות גבוהה וערך מוסף. הם מחפשים לא רק ניחוח שישפר את מצב הרוח שלהם, אלא חוויה שלמה שתורמת לאורח החיים שהם בוחרים לקיים. הכוח הקנייני של דור אלפא ודור Z ממשיך להשפיע על השוק ולהצביע על כיוונים חדשים ומרתקים בעולם היוקרה והאופנה.

הקשר בין ניחוחות למצב הרוח

ניחות בעלי ערך

הדורות הצעירים של קונים אינם מתפשרים על ערך ואיכות גם כאשר מדובר בניחוחות. הם מחפשים למצוא את האיזון המושלם בין מוצר יוקרתי לבין מוצר שמציע תמורה מיטבית לכספם. זהו טרנד שהוכיח את עצמו בשנת 2023, כאשר ערכות מתנות הפכו לקטגוריה החזקה ביותר של שוק הבשמים, לפי Circana. ערכות אלו מספקות חוויה מותאמת אישית ומרגישות יותר אקסקלוסיביות ויוקרתיות יחסית למחירן.

באותה מידה, ישנה עלייה במכירת יחידות של מיני ניחוחות לנשים, שגדלו בקצב מהיר פי חמישה לעומת מידות אחרות. זה מראה שצרכנים רבים מעדיפים לנסות ניחוחות בקנה מידה קטן לפני שהם מחליטים להשקיע באופציה יותר מחייבת ויקרה.

בנוסף, שוק ספריי הגוף גדל באופן משמעותי וכמעט שולש את גודלו. ספריי גוף הם אופציה יוקרתית במחיר נמוך יותר המציעים חלופה אטרקטיבית לצרכנים המחפשים לצרוך ריחות בכל יום ולא בהכרח במקרים מיוחדים. כך מציינת וונסקוס, שהקיטוב הזה ניכר בצמיחתם של ספריי גוף יוקרתיים, עם מחיר ממוצע של פחות מ-100 שקל.

ההתמקדות בערך כוללת גם צמיחה עצומה של 94% במכירות המוניות של מותגים פרטיים בתחום הניחוח, מה שמשקף את הרצון לחוויות בשמים במחירים נגישים יותר. זה מאפשר לצרכנים ליהנות מניחוחות איכותיים מבלי להרוס את הבנק.

עם זאת, על אף המודעות לערך, רק 23% מרוכשי הבשמים מושפעים מהנחות. משמע, שרוב הצרכנים מעוניינים בניחוחות איכותיים שמשפרים את מצב הרוח ומוכנים לשלם עבורם סכום גבוה יותר, כאשר כמעט 80% מוכנים לשלם פרמיה על ניחוח שהם אוהבים.

הדפוס הבולט כאן הוא של צרכנים שמעריכים יותר מאי פעם את האיכות והחוויה שהניחוח מספק, תוך שמירה על תודעה לערך המוצר שהם רוכשים. הם מחפשים את האיזון הנכון בין ההשקעה הכלכלית לבין התרומה הכוללת של המוצר לחייהם ולאורח החיים שבו הם רוצים לחיות.

מעורבות הריח גבוהה כיום מתמיד

התעניינות ומעורבות בקטגוריית הניחוח גבוהה מאוד וכל הסימנים מעידים על כך שהמגמה הזו רק הולכת להימשך ולהתחזק. הנתונים שמציגה Spateg מראים עלייה חדה של 34% בנפח חיפוש מקוון לנושאי ניחוח משנה לשנה, מה שמרמז על עניין גובר ועל הפיכת ניחוחות לקטגוריית יופי הצומחת ביותר.

כדי להבין את המעורבות הרחבה וההשפעה התרבותית של ניחוחות, אפשר להסתכל על הצלחת התוכן הקשור לניחוח ב-TikTok, עם מעל 7.8 מיליארד צפיות ב”טוק בושם”. העובדה ש-TikTok הפכה לפלטפורמה מרכזית לתוכן ניחוח, במיוחד בקרב דור Z ובני הדור המילניום, מדגימה את השילוב בין המדיה החברתית לבין עולם הבשמים ומוצרי היופי.

ג’נסן מ-Circana מציין כי ההצלחה בקטגוריית הניחוח תלויה בכיבוש לבם וארנקם של דור Z ובני הדור המילניום, שהם הקהל המרכזי של שוק הבשמים. אחרי תקופת השיא של מגיפת הקורונה, שוק הבשמים חווה חימום והצלחה במכירות, ונראה שהגורם המרכזי לכך הוא הממד האישי והרגשי העמוק של ניחוחות.

מותגי ריח צריכים להבין את ההשפעות הרגשיות והאישיות של הניחוח על הצרכנים ולנצל את המדיה החברתית כדי ליצור חיבור אמיתי עם הקהל הצעיר. הם צריכים להציע חוויות ייחודיות, תוכן חדשני ומעורר השראה שידבר ללב ולנפש של הקונים, וכל זאת בעודם מרחיבים את הגבולות של הניחוחות אותם הם מוכרים.

המעורבות הגבוהה, העלייה בחיפושים והתוכן הפופולארי בפלטפורמות כמו TikTok מסמנים על תקופה חדשה בצריכת ניחוחות, שבה הצרכנים רוצים להיות מעורבים יותר, משתפים את חוויותיהם ומחפשים לקבל המלצות ולהשפיע בעצמם על המותגים והמוצרים שהם צורכים.

הקשר בין ניחוחות למצב הרוח

לסיכום

כיום צרכנים צעירים מביעים עניין גובר ומחויבות לניחוחות מעוררי חושים שמשפרים את איכות החיים ומצב הרוח, מופיע Kuni כמענה חדשני ומתקדם לשוק המשגשג של מפיצי ריח. עם טכנולוגיה שמאפשרת לצרכנים לבחור קפסולת ניחוח משובחת ולהנות מהניחוח המועדף עליהם בבית, Kuni מבשם חכם מציע חוויה אישית המסתגלת לרוח הזמן ולצרכים המשתנים של כל אחד.

בעידן שבו אינטראקציה עם תוכן “ריחני” ברשתות חברתיות כמו TikTok הזוכה לפופולריות רבה צעירים מחפשים חוויות ריח ייחודיות, ה-Scentware של Kuni מחבר בין תוכנה חכמה לניחוחות עשירים, מה שמתרגם לאווירה מותאמת אישית בכל זמן ומקום. המוצר מגיע בשני צבעים טרנדיים ומספק מבחר ניחוחות שידידותיים למשפחה, לחיות המחמד ולסביבה, והוא גם ניתן למחזור, מה שמשקף את המודעות הסביבתית הגוברת של הצרכנים המודרניים.